2021年4月15日

泡沫の日々


Portrait of Gertrude Sandys, (The artist's sister), Winifred Sandys (1875 - 1944)
- Pastel Crayons - 
 
 

New York (girls with bubbles), ca 1940, Helen Levitt
 

 
 
 I'm forever blowing bubbles, 
Pretty bubbles in the air, 
They fly so high, 
Nearly reach the sky, 
Then like my dreams, 
They fade and die. 
Fortune's always hiding, 
I've looked everywhere, 
I'm forever blowing bubbles, 
Pretty bubbles in the air.
 
I'm Forever Blowing Bubbles - Albert C. Campbell and Henry Burr (1919) 
 

私は漂う泡沫(うたかた)

宙を漂う小さなちいさな泡

空にちかくなるまで高く浮かんでゆくけど

でも私の夢のように色褪せ、消えてゆく

いろんなところを探してみたけど私の未来はいつも見えない

私は漂う泡沫(うたかた)

宙を漂う小さなちいさな泡 
 
 
「私はいつだって空を漂ううたかた」(1919年)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

0 件のコメント:

コメントを投稿